Tarp visų Europos sąjungos valstybėse esančių ir vykdančių tarptautinio EPAS (European Parliament Ambassador School) projekto programą mokyklų jau ketvirti metai yra ir mūsų Konservatorija. Gavusi pasiūlymą iš kroatės mokytojos į „EPAS teachers“ FB grupę (susijungus mokiniams iš septynių ES šalių mokyklų originaliai paminėti Europos dieną), juo pasidalinau su mokytoja Rasa Oberhaus. Jos žaibiška ir pozityvi reakcija ir nulėmė sėkmę. Nuo vakar mes tapome oficialiais šio projekto partneriais.
Vakar ZOOM programoje susijungė visų projekte dalyvaujančių mokyklų komandos iš Kroatijos, Vengrijos, Austrijos, Latvijos, Portugalijos, Lietuvos. Vienintelių švedų nebuvo, jiems – atostogos  Bet mums – irgi atostogos . Piko metu ekrane pamačiau maksimalų dalyvių skaičių – 100. Projekto koordinatorė ir sumanytoja mokytoja Marina iš Kroatijos puikiai moderavo susitikimą. Projekto tikslas – paminėti Europos dieną, uždaviniai – Discord programoje, bendraujant visų šalių mokiniams, kurie pagal temas (pvz.: nacionaliniai simboliai, tradicijos, maistas ir gėrimai ir pan.) jau suskirstyti į devynias grupes, paruošti bendrus skaitmeninius plakatus. Galutinis produktas – filmas, kuris bus patalpintas į e-Twinning platformą. Startas – balandžio 12 d.
Projektą administruoja mokytoja Rasa Oberhaus, jai padeda mokytoja Lilija Grigaitytė. Projekte dalyvauja aštuoniolika I-IV klasių mokinių. Džiaugiuosi mokinių drąsa užduoti tiesioginius klausimus. Puiki tartis  Mus išgirdo Europa!
Vakar pirmąjį susitikimą baigėm jau po 20.00 val., bet mūsų mokiniai dar ilgai „mezgė“ virtualius pokalbius Discord‘e. Naktį į Messenger grupę „įkrito“ abiejų mokytojų palinkėjimas – taip ir tęskite, nebūkite drovūs, susiraskite draugų, tada darbas bus lengvas! Ir ačiū, kad esame puiki komanda!
#MEPALietuva
#EPAambassadorSchool

Priešvelykinė savaitė Konservatorijoje buvo pilna patirčių karjeros ugdymo veiklose. 2021 m. kovo 29 – balandžio 1 dienomis būsimuosius šimkiukus savo atviras pamokas (ZOOM’e: Zonduok-Orientyrus-Originalioje-Mokykloje) stebėti sukvietė mokytojos: Elena Jasienė, Rasa Oberhaus, Laima Sugintienė, Regina Baronienė, Žydra Šmitienė, Živilė Viliutė, Haroldas Šlikas, Olga Lebedeva, Aušra Butkevičienė, Jolanta Vyšniauskienė. Pasak mokytojų, būsimieji mokiniai buvo žingeidūs, aktyvūs ir drąsūs. Kai kurie jų dalyvavo visose pasiūlytose pamokose, kiti pasirinko labiausiai juos dominusias.

Kovo 31 d. patys buvome pakviesti į Vilniaus kolegijos dėstytojų organizuotą karjeros ugdymo veiklą “Dainuojantis personažas”. Muzikinio teatro studijų programą pristatė scenos meno katedros dėstytojos. Susitikimą itin praturtino šią programą studijuojanti mūsų absolventė Jorigė Augustinaitė.  Šia karjeros ugdymo edukacja susidomėjo 14 mūsų mokinių (II-IV klasių). Jie buvo smalsūs ir aktyvūs.

Planuojama karjeros savaitę konservatorijoje organizuoti ir ateityje.

Sveikinu Konservatorijos bendruomenę su Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo diena. Nors negalime jos atšvęsti taip linksmai, kaip esame įpratę – dalindamiesi duona, koncertuodami savo mokykloje ir įvairiose miesto erdvėse – paminėkime širdyje, apkabindami pačius artimiausius ir iškeldami Trispalvę. Linkiu kiekvienam atrasti būdų prisidėti prie Lietuvos Laisvės saugojimo ir stiprinimo savo kasdienėmis asmeninėmis pastangomis. Su Kovo 11-ąja!

Direktorė Renata Krikščiūnaitė-Barcevičienė

OLIMPIADA 2021

Integruotų užduočių struktūra

a) Nurodyti epochą (išskyrus lietuvių muziką);

b) Atpažinti kompozitorių;

c) Atpažinti kūrinį ;

d) Nurodyti kūrinio žanrą;

e) Nurodyti atlikėjų sudėtį (solo instrumentą, orkestro rūšį ir instrumentus, choro

sudėtį, solistų balsus), išvardinti giminingus instrumentus.

a) Nustatyti tempą;

b) Nustatyti metrą;

c) Nurodyti dinamiką;

d) Nurodyti ritmo ypatumus (taškuotas, sinkopės, ypatingoji dalyba).

a) Nurodyti dermę (mažoras, minoras);

b) Nurodyti dermės elementus, intervalus, akordus, melodijos kryptis.

a) Nurodyti kompozitoriaus tautybę;

b) Atsakyti į klausimus apie kompozitoriaus gyvenimą, epochą, veiklos sritis;

c) Parašyti daugiau to paties kompozitoriaus kūrinių;

d) Nurodyti lietuvių kompozitorių vokalinių kūrinių teksto autorius.

Pastabos: a) II-III dalyse pateikiama po 2-3 klausimus;

b) Kai kurios II-IV dalių užduotys gali turėti pasirenkamuosius atsakymus.

Olimpiados 2021 muzikos sąrašas

1. S. Šimkus. Choro daina „Lietuviais esame mes gimę“ (J. Zauerveino ž.).

2. M. K. Čiurlionis. Simfoninė poema „Miške“.

3. G. F. Händel. Pasakalija iš siuitos klavesinui Nr. 7 g-moll.

4. J. S. Bach. Preliudas C-dur iš GTK I tomo (BWV 846).

5. L. van Beethoven. Sonata fortepijonui Nr. 14, op. 27 Nr. 2 cis-moll,(„Mėnesienos“), I dalis.

6. W. A. Mozart. Simfonija Nr. 40 g-moll, (KV 550) I dalis.

7. J. Haydn. Oratorija „Metų laikai“, III dalis „Ruduo“, Medžiotojų choras (Nr. 29).

8. G. Verdi. Opera „Traviata“. Užstalės daina („Libiamo, libiamo“) iš I veiksmo.

9. F. Chopin. Preliudas fortepijonui op. 28 Nr.7 A-dur.

10. H. Berlioz. „Fantastinė simfonija“, II dalis Valsas.

Su Naujaisiais metais! Džiugu juos pradėti linksmomis žiniomis ?
Dalijasi mokytoja Marina Logutenkova:
Prestižinis akordeonistų konkursas „Coupe mondiale“ („Pasaulio trofėjus“) – tai pasaulinis kultūrinis renginys, kasmet keliaujantis po įvairias šalis. Konkursas pritraukia pačius geriausius muzikantus iš viso pasaulio, kurie varžosi skirtingose pagal amžių ir žanrą kategorijose.
Konservatorijos akordeonininkų duetas Marius Kukšta ir Žilvinas Šimkus Chamber Music Junior (ansamblio) kategorijoje laimėjo III vietą.

Laba diena, gerbiami mokytojai ir mokiniai.
Be galo liūdna, kad epideminė situacija šalyje negerėja ir vyriausybė turi griežtinti karantino sąlygas. Nuo šios dienos iki sausio 31 d. bet koks darbas turi vykti tik nuotoliniu būdu. Į konservatoriją galima atvykti, jei yra būtinybė, ir griežtai laikantis visų privalomų saugumo reikalavimų.

Didžiuojuosi mūsų bendruomene, nes susirgimų skaičius labai nedidelis, vadinasi, esate labai atsakingi ir saugojate ne tik save, bet ir aplinkinius. Nuolatos stebiu jūsų bendro darbo rezultatus ir suprantu, kokius krūvius reikia pakelti mokytojams ir jums, mieli mokiniai. Todėl kreipiuosi į jus su prašymu - mobilizuoti visas savo jėgas ir būti be galo disciplinuotiems bei reikliems sau kiekvieną darbo dieną, suprantant, kad rezultatų turime pasiekti su minimaliais praradimais.

Visi žinome, kad mūsų veikla priklauso nuo požiūrio, atsakomybės ir vidinio nusiteikimo. Atmeskime blogą nuotaiką, sėskime prie darbo stalo su dideliu noru nugalėti sunkumus, kiekvieną vakarą atsakingai planuokime ne tik kitos dienos darbus, bet ir poilsio bei atsipalaidavimo galimybes. Gerbdami mokytojus ir jų pasiaukojantį darbą, prisijungę į kiekvieną pamoką, pasitikite juos su šilta šypsena, tvarkingoje aplinkoje, pasitempę ir sąžiningai pasiruošę kiekvienam užsiėmimui. Parodykite, kad esate stiprios asmenybės, kad gerbiate ir mylite savo mokytojus, kad rimtai ruošiatės išėjimui į didįjį gyvenimą su siekiu padaryti jį gražesnį ir tobulesnį. Taip atsiranda prasmė, o ji ir yra pats didžiausias motyvatorius, padedantis įveikti apimantį silpnumą ar nusivylimą. Pasiektas maksimalus rezultatas jums visiems taps be galo vertingu ir nuostabiu jūsų įdėto triūso derliumi. Jūs didžiuositės savimi, o pergalė prieš save sukels norą vėl ryžtingai žengti į naujų tikslų ir iššūkių mūšio lauką. Toks yra stiprių žmonių gyvenimas, to mes turime sąžiningai mokytis kiekvieną dieną ir neleisti sau atsipalaiduoti.

Šių laikų technologijos leidžia mums susikurti bendravimą tarpusavyje virtualioje erdvėje, todėl ieškokite būdų ir formų, kaip su draugais pabendrauti kūrybingai, atsipalaiduoti ir padovanoti vienas kitam malonią staigmeną. Gal ir minidiskoteką surengti įmanoma? O gal linksmoji mankšta kartu su kitais būtų geriau, nei pritūpimai vienumoje? Jūs gi labai išradingi, tad neabejoju, kad rasite būdų, kaip linksmai bei turiningai praleisti savo laisvalaikį drauge.

Viskas šiame pasaulyje yra įmanoma, sunkumai mus užgrūdina ir daro tobulesniais. Būtina svajoti, nes svajonės pildosi, o negandos praeina ir lieka tik prisiminimuose. Sakoma, kad vieni per didelę audrą slepiasi, o kiti stato vėjo malūnus. Linkiu būti tais, kurie stato, nes jie tampa laimėtojais...

Be galo visų pasiilgau ir jau dabar džiaugiuosi mūsų susitikimu, kuris laukia visų ateityje. Labai jus palaikydama, nuoširdžiausiai apkabinu visus visus ir mintimis lieku šalia. Svarbiausia nepasiduoti ir būti džiaugsmo šviesoje...
Pagarbiai
visada jūsų, direktorė 

 

Susitikimas su EP nariu Liudu Mažyliu

MEPAL

Gruodžio 2 dieną įvyko dar pavasarį pradėtas organizuoti susitikimas su Europos Parlamento nariu, Lietuvos mokslininku, Kauno Vytauto Didžiojo universiteto profesorium, politikos ir visuomenės veikėju Liudu Mažyliu. Ilgiau nei valandą trukusioje edukacijoje svečias plačiai aptarė EP veiklų perspektyvas, taip pat papasakojo apie savo narystę šiame parlamente.

Profesorius prisipažino turintis absoliučią klausą, mokęsis muzikos, bet pasirinkęs chemijos mokslų studijas. Chemijos sryityje nebedirba (bet yra Aplinkos, visuomenės sveikatos ir maisto saugos komiteto nariu EP), yra politologas ir rašytojas.

Mokinius domino Lietuvos nepriklausomybės akto – Lietuvos Tarybos 1918 m. vasario 16 d. Vilniuje pasirašyto dokumento – suradimo istorija. Profesorius ją aptarė trumpai. Jis sulaukė muzikantų klausimo – kokia muzika mėgstamiausia. Atsakė, jog ypač žavisi džiazu, bet klausosi įvairios muzikos.

Elzė ir Benita savo užduotais klausimais praturtino šį susitikimą.

Edukacijoje dalyvavo III—IV klasių mokiniai.

Projektų administratorė Regina Baronienė

,,Kitoje barikadų pusėje“

Lapkričio 26 d. Konservatorijos fortepijono skyriaus dvyliktokės turėjo galimybę pabūti konkurso vertinimo komisijos narėmis. Konkursas vyko, kaip jau įprasta šiomis dienomis,  nuotoliniu būdu. Tai buvo nauja ir įdomi patirtis ne tik „naujai iškeptoms“ komisijos narėms, bet ir mokytojams bei konkurso rengėjams. 

Dvyliktokėms naujoms pareigoms pasiruošti labai padėjo mokytoja ekspertė Jūratė Liutkienė, ji savo patarimais bei padrąsinimais gelbėjo besijaudinančias komisijos nares. Konkurso rengėjai greitai prisitaikė prie besikeičiančių šių dienų iššūkių ir šį konkursą, pasitelkdami išmaniąsias technologijas, suorganizavo išradingai bei sklandžiai be didelių trukdžių.

Ši nauja patirtis dvyliktokėms buvo įdomi ir naudinga, ji leido joms žvilgtelėti ir į konkursų užkulisus bei suprasti, kad dalyvavimas konkurse komisijos nariams ne tik malonumas, bet ir didelis darbas. Ateityje dalyvaudamos konkursuose jos suvoks, kad komisijos nariai – tai ne „baubas“, sėdintis prie stalo, bet žmonės, kurie taip pat jaudinasi bei „serga“ už konkurso dalyvius.

Radvilė Gailiūtė