#Erasmus+

Projektas „Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje“.

Stebėjimo vizitas Cartagenos konservatorijoje (Ispanija).

Flamenko menas – tai individuali raiška, kūrybiniai ieškojimai ir nuolatinė kaita. Flamenko – tai vidinė ugnis. Išaugęs iš unikalios Arabijos, Andalūzijos, žydų ir čigonų kultūros sąveikos. Anksčiau flamenko šokio žinovai neturėjo jokių akademinių žinių istorijos ar muzikologijos srityse. Pokyčiai atsirado tik 1980 metais, kai flamenko buvo įtrauktas į muzikos konservatorijų muzikos programas, tuomet ir muzikologai, ir istorikai pradėjo pradėjo tyrinėti šį meno žanrą.

Mes stebėjome ir individualias (gitaros), ir ansamblio (vokalistai ir gitaristai), ir ansamblio (šokėja, gitaristas, vokalistė) pamokas. Šios pamokos, turbūt, ir liks įsimintiniausia ir įdomiausia patirtimi, kurią išsivešime iš darbo stebėjimo vizito Cartagenoje. Kai mes stebime nuostabų reginį koncertų salėse – ritmingąjį flamenko - mums atrodo, kad tie ritmo pojūčiai, muzikalumas ir sinchrono tobulumas yra ispanų prigimtyje, žodžiu, gimdami gauna. Ne. Mes pamatėme, išgirdome ir įsitikinome - tai ilgo, prestižiško ir atkaklaus darbo rezultatas. 

Kamera užfiksuoti tą „degančią“ emociją itin sunku (juolab, darbinėje klasės aplinkoje, ir kai visi atlikėjai su kaukėmis ir jų niekada nenusiima). Akys mato, ausys girdi, o kamera – „nepagauna“. Šokėjos fotografiją pagražino programa. Šokėjai Margai Sanchez labai patiko, paprašė persiųsti. Jau draugaujame socialiniuose tinkluose. Šia nuotrauka dalinamės ir su jumis.

Mokytojos Regina Baronienė ir Rasa Oberhaus\