Projektas „Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje“.

Kursai "Koučingas ir emocinis intelektas mokiniams, mokytojams ir bendruomenei" Tenerifėje, 2022 m. kovo 6 - 12 dienomis.

Sekmadienį, kovo 6 d., kursai prasidėjo susipažinimu su kursų dalyviais. Sutikome kolegas iš Belgijos, Islandijos, Vengrijos, Čekijos bei Lietuvos (Šiaulių). Kursų vadovas Frančesko (Italija) pravedė apžvalginį turą po miestą Puerto de la Cruz (išvertus - "kryžių uostas"), kuriame esame apsistoję.

Miestas yra Kanaruose, Tenerifės salos šiaurėje. Kilęs iš mažo žvejų kaimelio, dabar virtęs klestinčiu kurortu. Juodojo smėlio - lavos - paplūdimius skalauja Atlanto vandenynas.

Kovo 7d, pirmadienį kursų vadovas Frančesko supažindino su kursų eiga, toliau prasidėjo teorinės ir praktinės užduotys.

Kovo 8 dieną prasidėjome susipažįstant su Mayer ir Salovey emocinio intelekto teorija, H. Gardnerio daugialype intelekto teorija. Po teorijos sekė praktinės užduotys. Grupėmis ar poromis suskirstyti sprendėme įvairias situacijas, jas pristatydami ir komentuodami.

Po pietų aplankėme senąją Tenerifės sostinę La Laguna ir dabartinę sostinę Santa Cruze. Sostinės koncertų salės kamerinėje salėje klausėmės 2005 m. XV tarptautinio F. Chopino pianistų konkurso laureato Rafał Blechacz solo koncerto.

Trečiadienis, kovo 9 d., prasidėjo koučingo analize, lyderystės stiliais pagal D. Golemaną. Kad geriau suprastume, kursų vedėjas Frančesko pateikė keletą grupinių užduočių.

Popietę organizavo ELA kursų agentūra – mus autobusu serpantinais vežė į Teidės nacionalinį parką. Teidės ugnikalnis – Tenerifės pasididžiavimas. Aplankėme egzotines vietas prie ugnikalnio ir grįždami namo užsukome į mažą miestelį, kur auga Drakono medis – jam apie tūkstantis metų. Tai pats seniausias medis.

Grįžusios į Puerto de la Cruz, vakarą praleidome salėje Timanfaya, stebėdamos ispanišką baletą „Flamenko Pasion".

Kovo 10 - 11 d. turėjome sudėtingas dienas, daug teorijos – konfliktų sprendimo būdai pagal T. Kilmaną ir darbas bendruomenėje. Įvairios praktinės užduotys.

Daug geros nuotaikos ir patirties! Taip aktyviai dirbant mūsų kursai eina į pabaigą!

Paskutinę kursų dieną apibendrinome teorines žinias. Kursus vainikavo ERASMUS+ sertifikatai. Įgyta informacija pasidalinsime su kolegomis ir naudosime darbe

Stebėjimo vizitas prasidėjo susitikimu su mokyklos direktoriumi Vigo Račevskis ir projektų vadove Elina Eglite. Valandos trukmės rytinė ekskursija paliko puikų įspūdį apie mokyklos inovatyvias aplinkas ir ugdymo priemones.

Šiandienos pamokų stebėjimo grafikas buvo labai intensyvus. Lankėmės keturiose individualiose pamokose: smuiko (dvi pamokos), fortepijono ir mušamųjų instrumentų. Dalyvavome mišraus choro ir pučiamųjų instrumentų orkestro repeticijose-pamokose. Kolektyvų pamokose vyravo patyriminio ugdymo metodas. Vyresniųjų klasių mokiniai pamokos metu savo muzikines akademines žinias taikė diriguodami kolektyvui, o mokytojas atliko draugo ir patarėjo vaidmenį. Darbo proceso metu tvyrojo darbinga ir šilta aplinka.

Antra stebėjimo vizito diena, už lango siaučiant pūgai, prasidėjo susitikimu su pavaduotoja ugdymui Irita Merga ir metodininke Ilja Groza. Diskutavome apie skirtumus ir panašumus organizuojant ugdymo procesą, analizavome ugdymo planą. Dalinomės gerąja patirtimi, kaip pagerinti ugdymo kokybę.

Po susitikimo dalyvavome pamokoje „Kultūros pagrindai". Šioje pamokoje integruojama istorija, muzika, dailė, teatras.

Lankėmės vaikų muzikos mokykloje, kuri yra pavaldi A. Kalninio mokyklai. Mokykla įsikūrusi senamiesčio širdyje, visiškai renovuotame pastate. Joje mokosi 170 mokinių, kurių tik nedidelė dalis (kaip bebūtų gaila) tęsia muzikos mokslus vidurinėje muzikos mokykloje. Modernioje salėje stebėjome teatralizuotą filmą-koncertą, skirtą tradicinei padėkos dienai mokyklos bendruomenei.

Dieną užbaigėme sulaukusios siurprizo. Atėjusios į styginių instrumentų orkestro repeticiją, buvome sutiktos skambant lietuviškai „Polkai su ragučiais", kurios aranžuotę sukūrė orkestro vadovas – kompozitorius Andris Riekstinš. Į konservatoriją grįšime su kompozitoriaus dovana – Intermezzo styginių orkestrui.

Renata Krikščiūnaitė-Barcevičienė ir Edita Ambrozaitienė.

Kovo 14-18 dienomis vykome į #ErasmusPlus projekto " Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje" kursus "Emotional Intelligence" Barselonoje, organizuotus DOREA Erasmus + KA 1

#DoreaEducationalInstitute.

Pirmoji kursų diena buvo skirta keturių valandų ekskursijai po Barselonos senamiestį, Gotikos ir Žydų kvartalą. Pažintis su miestu ir kursų dalyviais prasidėjo nuo žymiosios Katedros. Kursuose dalyvavo mokytojai, dėstytojai, medikai, vadybininkai iš Bulgarijos, Vengrijos, Rumunijos, Slovėnijos ir Latvijos. Tarp jų buvome net keturios lietuvės!

Bendroje vakarienėje susipažinome ir su kursų dėstytoja Alba Gomez.

Antroji kursų diena buvo skirta komandiniam darbui: dirbome porose, turėjome pristatyti vieni kitus; suskirstytos į 5 komandas, analizajame įvairius emocinio intelekto aspektus. Idėjas pristatėme vieni kitiems. Smalsu buvo stebėti skirtingų šalių atstovų požiūrį, emocijas.

Netruko prabėgti dar keturios labai intensyvios mokymų dienos. Mokymai neformalūs. Lektorė Alba Gomez ir toliau taikė įvairius metodus, mus labai "įveiklino". Buvo daug darbo grupėse, jose smagiai keitėmės idėjomis su skirtingų šalių atstovais. Daug mokymo per žaidimus, judesį. Kiekviena diena prasideda šokiu, o mes mokėme polką su ragučiais:). Dienos baigiamos dienoraščio rašymu. Suskirstytos į grupes, pasirinktu būdu (piešti, pasakoti, vaidinti) turėjome apibendrinti kursus. Mūsų grupė pasirinko teatrą, o muzikinim fonui pritaikėme Fredžio Merkurio ir Montserrat Caballé dainą "Barselona". Kursus baigėme...rėplomis. Mat trenerė (taip vadinama kursų vadovė) Alba paprašė savo patirtį kursuose ir Barselonoje nupiešti kaip upę. Visos 14 dalyvių, peržengusios per “upę”, buvo apdovanotos pažymėjimais.

Laima Sugintienė ir Lilija Grigaitytė

ErasmusPlus

Projektas „Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje“. Darbo stebėjimo vizitas Italijoje, Capua mieste, Luigi Garofano licėjuje (Liceo Scientifico Luigi Garofano Capua). (Kovo 9-11 d.)

Kovo 9 dieną pradėjome darbo stebėjimo vizitą. Susipažinome su licėjaus administracija, stebėjome anglų k., chemijos ir biologijos pamokas. Dalyvavome mokinių paruoštame Luigi Garofano licėjaus pristatyme, taip pat pristatėme ir savo Konservatoriją, atsakėme į mokinių ir mokytojų klausimus. Nustebino aukštas mokinių anglų kalbos lygis ir praktinių metodų gausa pamokose. Mokykla inovatyvi, bet laikosi tradicijų. Biologija, chemija, fizika, matematika vyksta anglų kalba. Mokiniai mokosi kinų, ispanų, lotynų ir graikų kalbų.

Sužavėjo Luigi Garofano licėjaus muzikos skyrius (Liceo Musicale). Dalyvavome plenarinėje sesijoje (Drug abuse prevention and road safety education) su Colonel Carabinieri Dr. Paolo Minutoli. Susipažinome su garsiu italų muzikos kūrėju, licėjaus docentu Vanni Miele, kurio  muzikos technologijų pamoką ir stebėjome. Šioje pamokoje mokiniai demonstravo savo praktinius įgūdžius. 

Paskutinę vizito dieną lankėmės anglų k., fizikos, dorinio ugdymo pamokose. Dalyvavome mokinių organizuotose užduotyse ir diskusijose. Stebėjome orkestro repeticiją, kuri vyko unikalioje vietoje - bažnyčioje, esančioje licėjaus patalpose. 

Atsisveikinant buvo suorganizuotas mokytojų ir mokinių susitikimas, kuriame pristatėme savo Konservatoriją, atsakėme į kilusius klausimus. 

Už šiltą priėmimą esame dėkingos visai mokyklos bendruomenei ir ypač mūsų projekto koordinatorei Carmen Fiano. 

Vasario 25 dieną Stasio Šimkaus konservatorijoje vyko kultūrinio edukacinio projekto "Tarpdalykinė kūrybinė laboratorija" pirmasis susitikimas. Šis projektas sukvietė moksleivius ne tik iš Klaipėdos miesto, bet ir iš kitų Lietuvos kraštų. Džiaugiamės ir didžiuojamės šių mokyklų projekto dalyviais, tai:  Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija, Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazija, Klaipėdos „Versmės“ progimnazija, Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazija, Šilutės Pamario progimnazija, Klaipėdos „Vyturio“ progimnazija, Klaipėdos „Vitės“ progimnazija, Kretingalės pagrindinė mokykla bei S. Šimkaus konservatorijos mokiniai.

Dalyviai gėrėjosi jiems skirtu konservatorijos mokinių koncertu, dalyvavo konservatorijos mokinių tarybos organizuotuose žaidimuose, kūrybiškai ir linksmai pristatė savo komandas, gavo užduotį, kurios atlikimui turės du mėnesius ir gegužės 6 dieną sugrįš į projekto finalą. 

Labai laukiame ir linkime sėkmės visiems mokiniams įveikiant užduotį, taip pat linkime kūrybiškumo ir originalumo pristatant užduoties atsakymą. 

Na ir dalinuosi nuotraukomis, kurios užfiksavo gražias akimirkas.

Iki malonaus susitikimo finale!