Tęsiame Lietuvos, Latvijos, Turkijos tarptautinį projektą ,,Developing professional knowledge, skills and competence for music students" pagal Erasmus+ mainų programą.

Šįkart lankomės roko sostinėje - Liepojoje. Dieną pradėjome Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola. Šiltai sutikti, pradėjome vykdyti dienotvarkės planą - visi dalyviai pristatė savo hobius, pasitelkdami informacines technologijas.

Susipažinome su mokyklos erdvėmis, jos be galo didelės. Mokykla neapsiriboja vienu pastatu ir toliau tęsia plėtrą.

Džiaugiamės puikiai suorganizuota ekskursija po žymiausias Liepojos vietas. Susižavėjome miesto giliomis muzikos tradicijomis ir simboliais, kurie skatina žmones domėtis miestu bei pamėgti muziką.

Turėjome puikia ekskursiją garsioje ,,Lielais Dzintars" koncertų salėje, kurioje aplankėme ne tik jos visus užkulisius ir didžiąsias teatro scenas, bet taip pat aplankėme ir garso režisieriaus erdvę, kurioje labai daug sužinojome apie jo profesiją.

Dieną užbaigėme improvizaciniame koncerte-Jam Session, kuris vyko toje pačioje ,,Lielais Dzintars" koncertų salėje..

Antroji viešnagės diena Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola prasidėjo Lietuvos, Latvijos ir Turkijos Velykų tradicijų pristatymu. Suradome labai daug panašumų tarp Lietuvos ir Latvijos papročių, o turkai pristatė neįprastus šventimo būdus. Labai džiaugiamės ir didžiuojamės savo komandos narėmis Julija ir Rugile, kurios itin išsamiai papasakojo bei parodė Lietuvos etnografinių regionų Velykų šventimo tradicijas.

Aplankėme XIX a. liuteronų barokinio stiliaus bažnyčią, kuri yra viena seniausių Latvijoje. Ji garsėja savo puošniais ir didingais vargonais. Bažnyčioje nuolat rengiami tarptautiniai vargonų muzikos festivaliai. Šio didingo instrumento skambesį, kurį puikiai valdė profesionali vargonininkė, išgirdome ir netgi išbandėme ir mes.

Taip pat pakilome į bažnyčios bokštą ir grožėjomės miesto panorama.

Šimkiukų prašymu turėjome išskirtinę galimybę stebėti Liepojos simfoninio orkestro repeticiją, kuri vyko ,,Lielais Dzintars" koncertų salėje. Džiaugiamės savo partnerių svetingumu ir nuoširdumu.

Balandžio 21 dieną pradėjome repeticijomis, repeticijomis ir dar kartą repeticijomis. Iš širdies parepetavę, išvykome į nuostabų miestą Latvijos vakaruose Kuldygą, kurio Ventos kairiajame krante išsidėstęs senamiestis susiformavęs XIV-XV a.

Nuo pirmųjų žingsnių Kuldyga sužavėjo savo autentiška architektūra, siauromis akmenuotomis gatvelėmis, išlikusiomis įspūdingomis bažnyčiomis. Miestas garsus savo architektūros paminklais: Livonijos ordino pilis, kuri buvo pastatyta 1244 m., tačiau XVIII a. sugriauta, barokinė Šventosios Kotrynos ir Šventosios trejybės bažnyčios (medinis interjeras), vandens malūnas, XVI - XIX a. gyvenamieji mediniai namai. Aplankėme ir buvusį žydų gyvenamąjį rajoną, kurį žymi tik Sinagoga, kurioje šiuo metu yra įsikūrusi viešoji biblioteka ir paminklas, minintis skaudų jų likimą. Iš šio miesto žydai buvo ištremti į Ukrainą jau prieš I-ąjį pasaulinį karą caro įsakymu be teisės sugrįžti, o jų likusieji gyvenamieji namai buvo subombarduoti 1945 m. gegužės 9 d. Stalino įsakymu. Nė vienas žydas į šį miestą niekada negrįžo.

Miestas įžymus ir tuo, jog dėl savo autentiškumo yra patrauklus režisieriams, ir jame dažnai įsikuria kino studijos, dažniausiai čia yra kuriami istoriniai filmai.

Žinoma, kaip ir Liepoja, miestas garsus savo muzikos kūrėjais, festivaliais.

Na, ir pabaigoje labiausiai mūsų mokinius sužavėjo Ventos upėje "skraidančios žuvys".

Nuoširdžiai dėkojame mūsų nuostabiems partneriams latviams ir gidei už tokią unikalią galimybę pamatyti ir pajusti miesto didžią istorijos dvasią.

,,Developing professional knowledge, skills and competence for music students" pagal Erasmus+ mainų programą paskutinės dienos Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola buvo smagios ir aktyvios. Ruošėmės šio projekto antrojo etapo uždarymo koncertui, baigėme pristatyti savo paruoštus darbus informacinių technologijų srityje. Mūsų grupelė paruošė pristatymą apie kompetencijas, taip pat naudodamiesi QR kodu įgijome skaitmeninius ženkliukus, kurie suteikia galimybę rinktis, saugoti, valdyti ir dalintis savo pasiekimais. Pristatymo pabaigoje mokiniams ir mokytojams buvo įteikti sertifikatai, pažymintys jų kompetencijas, įgytas šiame projekte.

Įvyko labai lauktas uždarymo koncertas, kuriame atskirai ir kartu pasirodė Turkijos, Lietuvos, Latvijos mokiniai. Džiugu, kad šimkiukai paruošė ne vieną šaunų pasirodymą. Na, o šią pakylėtą dieną užbaigėme vakarėliu, kuriame skambėjo gyva muzika. Latvių muzikalumas, teatrališkumas, fantazija, gebėjimas linksminti publiką sužavėjo mus. Tai buvo pirmoji jų organizuojama diskoteka po karantino. Džiaugiamės galėję būti viso to dalimi. Nekantriai laukiame turkų ir latvių pedagogų bei mokinių atvykstant pas mus.

Projektas „Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje“.

Kursai "Koučingas ir emocinis intelektas mokiniams, mokytojams ir bendruomenei" Tenerifėje, 2022 m. kovo 6 - 12 dienomis.

Sekmadienį, kovo 6 d., kursai prasidėjo susipažinimu su kursų dalyviais. Sutikome kolegas iš Belgijos, Islandijos, Vengrijos, Čekijos bei Lietuvos (Šiaulių). Kursų vadovas Frančesko (Italija) pravedė apžvalginį turą po miestą Puerto de la Cruz (išvertus - "kryžių uostas"), kuriame esame apsistoję.

Miestas yra Kanaruose, Tenerifės salos šiaurėje. Kilęs iš mažo žvejų kaimelio, dabar virtęs klestinčiu kurortu. Juodojo smėlio - lavos - paplūdimius skalauja Atlanto vandenynas.

Kovo 7d, pirmadienį kursų vadovas Frančesko supažindino su kursų eiga, toliau prasidėjo teorinės ir praktinės užduotys.

Kovo 8 dieną prasidėjome susipažįstant su Mayer ir Salovey emocinio intelekto teorija, H. Gardnerio daugialype intelekto teorija. Po teorijos sekė praktinės užduotys. Grupėmis ar poromis suskirstyti sprendėme įvairias situacijas, jas pristatydami ir komentuodami.

Po pietų aplankėme senąją Tenerifės sostinę La Laguna ir dabartinę sostinę Santa Cruze. Sostinės koncertų salės kamerinėje salėje klausėmės 2005 m. XV tarptautinio F. Chopino pianistų konkurso laureato Rafał Blechacz solo koncerto.

Trečiadienis, kovo 9 d., prasidėjo koučingo analize, lyderystės stiliais pagal D. Golemaną. Kad geriau suprastume, kursų vedėjas Frančesko pateikė keletą grupinių užduočių.

Popietę organizavo ELA kursų agentūra – mus autobusu serpantinais vežė į Teidės nacionalinį parką. Teidės ugnikalnis – Tenerifės pasididžiavimas. Aplankėme egzotines vietas prie ugnikalnio ir grįždami namo užsukome į mažą miestelį, kur auga Drakono medis – jam apie tūkstantis metų. Tai pats seniausias medis.

Grįžusios į Puerto de la Cruz, vakarą praleidome salėje Timanfaya, stebėdamos ispanišką baletą „Flamenko Pasion".

Kovo 10 - 11 d. turėjome sudėtingas dienas, daug teorijos – konfliktų sprendimo būdai pagal T. Kilmaną ir darbas bendruomenėje. Įvairios praktinės užduotys.

Daug geros nuotaikos ir patirties! Taip aktyviai dirbant mūsų kursai eina į pabaigą!

Paskutinę kursų dieną apibendrinome teorines žinias. Kursus vainikavo ERASMUS+ sertifikatai. Įgyta informacija pasidalinsime su kolegomis ir naudosime darbe

Stebėjimo vizitas prasidėjo susitikimu su mokyklos direktoriumi Vigo Račevskis ir projektų vadove Elina Eglite. Valandos trukmės rytinė ekskursija paliko puikų įspūdį apie mokyklos inovatyvias aplinkas ir ugdymo priemones.

Šiandienos pamokų stebėjimo grafikas buvo labai intensyvus. Lankėmės keturiose individualiose pamokose: smuiko (dvi pamokos), fortepijono ir mušamųjų instrumentų. Dalyvavome mišraus choro ir pučiamųjų instrumentų orkestro repeticijose-pamokose. Kolektyvų pamokose vyravo patyriminio ugdymo metodas. Vyresniųjų klasių mokiniai pamokos metu savo muzikines akademines žinias taikė diriguodami kolektyvui, o mokytojas atliko draugo ir patarėjo vaidmenį. Darbo proceso metu tvyrojo darbinga ir šilta aplinka.

Antra stebėjimo vizito diena, už lango siaučiant pūgai, prasidėjo susitikimu su pavaduotoja ugdymui Irita Merga ir metodininke Ilja Groza. Diskutavome apie skirtumus ir panašumus organizuojant ugdymo procesą, analizavome ugdymo planą. Dalinomės gerąja patirtimi, kaip pagerinti ugdymo kokybę.

Po susitikimo dalyvavome pamokoje „Kultūros pagrindai". Šioje pamokoje integruojama istorija, muzika, dailė, teatras.

Lankėmės vaikų muzikos mokykloje, kuri yra pavaldi A. Kalninio mokyklai. Mokykla įsikūrusi senamiesčio širdyje, visiškai renovuotame pastate. Joje mokosi 170 mokinių, kurių tik nedidelė dalis (kaip bebūtų gaila) tęsia muzikos mokslus vidurinėje muzikos mokykloje. Modernioje salėje stebėjome teatralizuotą filmą-koncertą, skirtą tradicinei padėkos dienai mokyklos bendruomenei.

Dieną užbaigėme sulaukusios siurprizo. Atėjusios į styginių instrumentų orkestro repeticiją, buvome sutiktos skambant lietuviškai „Polkai su ragučiais", kurios aranžuotę sukūrė orkestro vadovas – kompozitorius Andris Riekstinš. Į konservatoriją grįšime su kompozitoriaus dovana – Intermezzo styginių orkestrui.

Renata Krikščiūnaitė-Barcevičienė ir Edita Ambrozaitienė.

Kovo 14-18 dienomis vykome į #ErasmusPlus projekto " Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje" kursus "Emotional Intelligence" Barselonoje, organizuotus DOREA Erasmus + KA 1

#DoreaEducationalInstitute.

Pirmoji kursų diena buvo skirta keturių valandų ekskursijai po Barselonos senamiestį, Gotikos ir Žydų kvartalą. Pažintis su miestu ir kursų dalyviais prasidėjo nuo žymiosios Katedros. Kursuose dalyvavo mokytojai, dėstytojai, medikai, vadybininkai iš Bulgarijos, Vengrijos, Rumunijos, Slovėnijos ir Latvijos. Tarp jų buvome net keturios lietuvės!

Bendroje vakarienėje susipažinome ir su kursų dėstytoja Alba Gomez.

Antroji kursų diena buvo skirta komandiniam darbui: dirbome porose, turėjome pristatyti vieni kitus; suskirstytos į 5 komandas, analizajame įvairius emocinio intelekto aspektus. Idėjas pristatėme vieni kitiems. Smalsu buvo stebėti skirtingų šalių atstovų požiūrį, emocijas.

Netruko prabėgti dar keturios labai intensyvios mokymų dienos. Mokymai neformalūs. Lektorė Alba Gomez ir toliau taikė įvairius metodus, mus labai "įveiklino". Buvo daug darbo grupėse, jose smagiai keitėmės idėjomis su skirtingų šalių atstovais. Daug mokymo per žaidimus, judesį. Kiekviena diena prasideda šokiu, o mes mokėme polką su ragučiais:). Dienos baigiamos dienoraščio rašymu. Suskirstytos į grupes, pasirinktu būdu (piešti, pasakoti, vaidinti) turėjome apibendrinti kursus. Mūsų grupė pasirinko teatrą, o muzikinim fonui pritaikėme Fredžio Merkurio ir Montserrat Caballé dainą "Barselona". Kursus baigėme...rėplomis. Mat trenerė (taip vadinama kursų vadovė) Alba paprašė savo patirtį kursuose ir Barselonoje nupiešti kaip upę. Visos 14 dalyvių, peržengusios per “upę”, buvo apdovanotos pažymėjimais.

Laima Sugintienė ir Lilija Grigaitytė

ErasmusPlus

Projektas „Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje“. Darbo stebėjimo vizitas Italijoje, Capua mieste, Luigi Garofano licėjuje (Liceo Scientifico Luigi Garofano Capua). (Kovo 9-11 d.)

Kovo 9 dieną pradėjome darbo stebėjimo vizitą. Susipažinome su licėjaus administracija, stebėjome anglų k., chemijos ir biologijos pamokas. Dalyvavome mokinių paruoštame Luigi Garofano licėjaus pristatyme, taip pat pristatėme ir savo Konservatoriją, atsakėme į mokinių ir mokytojų klausimus. Nustebino aukštas mokinių anglų kalbos lygis ir praktinių metodų gausa pamokose. Mokykla inovatyvi, bet laikosi tradicijų. Biologija, chemija, fizika, matematika vyksta anglų kalba. Mokiniai mokosi kinų, ispanų, lotynų ir graikų kalbų.

Sužavėjo Luigi Garofano licėjaus muzikos skyrius (Liceo Musicale). Dalyvavome plenarinėje sesijoje (Drug abuse prevention and road safety education) su Colonel Carabinieri Dr. Paolo Minutoli. Susipažinome su garsiu italų muzikos kūrėju, licėjaus docentu Vanni Miele, kurio  muzikos technologijų pamoką ir stebėjome. Šioje pamokoje mokiniai demonstravo savo praktinius įgūdžius. 

Paskutinę vizito dieną lankėmės anglų k., fizikos, dorinio ugdymo pamokose. Dalyvavome mokinių organizuotose užduotyse ir diskusijose. Stebėjome orkestro repeticiją, kuri vyko unikalioje vietoje - bažnyčioje, esančioje licėjaus patalpose. 

Atsisveikinant buvo suorganizuotas mokytojų ir mokinių susitikimas, kuriame pristatėme savo Konservatoriją, atsakėme į kilusius klausimus. 

Už šiltą priėmimą esame dėkingos visai mokyklos bendruomenei ir ypač mūsų projekto koordinatorei Carmen Fiano.