#ErasmusPlus projektas ,,Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje” #ELA:Erasmus+TrainingCousesforteacherandeducationalstaff
Birželio 3 d. mokyklos salėje vyko atvira integruota etikos-tikybos pamoka "Emocinis intelektas ir koučingas mokiniams, mokytojams ir mokyklos bendruomenei".  Muzikinį ugdymą organizuojančio skyriaus vedėja Edita Ambrozaitienė ir mokytoja Ieva Šličiuvienė su mokiniais ir kolegomis pasidalino kursuose įgytomis žiniomis. Dalyviai susipažino su koučingo metodikomis, sužinojo kuo aukštas emocinis intelektas naudingas pačiam žmogui. Artėjant atsiskaitymams, itin svarbu stebėti savo emocinę būseną, sąmoningai ir atkakliai siekti užsibrėžtų tikslų. Iškilus problemoms, gebėti kelti sau klausimus , analizuoti situaciją , kartu su mokytojais ieškoti sprendimų ir imtis konkrečių veiksmų. Tikimės, kad visa tai padės įveikti mokslo karčias šaknis ir birželio pabaigoje džiaugsimės saldžiais vaisias!

#akyakamuğla #hierapolispamukkale

#ErasmusPlus programa. Projektas „Improving the quality of teaching by improving language learning and sharing the best practice of Klaipėda Stasys Šimkus Conservatory“ (projekto partneris - Denizli (Turkija) Hakki Derekoylu Guzel Sanatlar Lisesi mokykla).

Po dinamiškų repeticijų, kurios vyko keturias dienas, sulaukėme ir pramogų - puikiai Turkijos partnerių suorganizuotų išvykų į nuostabias gamtos vietas. 

Šeštadienį aplankėme Hierapolį ir Pamukalės versmes (įrašyta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą). Hierapolyje išlikęs imperatoriaus Adriano laikų amfiteatras, dveji miesto vartai, vėlyvojo helėninio laikotarpio Apolono šventykla ir kiti žmonijos sukurti statiniai. Amfiteatre, kuris, pasak mūsų charizmatiškojo gido, yra vienas didžiausių ir įspūdingiausių Antikos laikotarpio teatrų visoje Europoje, mes, norėdami įsitikinti, ar akustika tikrai puiki, sudainavome „Mas Que Nada“. Skambėjo, nufilmavome. Pamukalėje visi norintys braidė įvairaus dydžio gamtos sukurtuose baseinėliuose ir maudėsi Kleopatros mineraliniuose vandenyse (gido informacija – jaunina tas vanduo). Tad, viso pasaulio žmonės iš vandenų lipo ir jaunesni, ir gražesni . Šioje kelionėje, kaip ir pačiose Bossa Novos žanro dainose, daug kas siejasi su vandeniu. Galvoje jau įsitvirtinto būsimo performanso pavadinimas „Singing Waters of Bossa Nova“. 

Sekmadienį – nuostabus Akyaka rajonas Muğla, viena lankomiausių turistų atostogų vietų. Panašus į mūsų Nidą – švarus, ant Egėjo jūros kranto, namai tik baltos spalvos, jie pagaminti iš medžio, nes saugoma privaloma architektūra. Azakos upė, ištekanti iš kalnų, Akyaka mieste turi žavią aplinką ir ramią srovę, kuri nutekina neigiamą energiją. Iš ten kartu su turistais iš viso pasaulio turistiniu laivu išplaukėme į Egėjo jūrą. Kelionėje mus lydėjo trys turkų mokytojai, kurie yra nuostabūs! Maudynės – įsimintiniausia! Iš laivo – tiesiai į jūrą. Ir taip – šešis kartus. Didžiausią įspūdį paliko musulmonės, kurios maudėsi su burkomis (burką islamą išpažįstanti moteris gali nusivilkti tik būdama savo namuose). Grįžom naktį, pavargę, saulės perkaitintą odą vėsindami drėgnais rankšluosčiais. Denizlio mieste lijo. 

Birželio 7 d. dalyvavome konferencijoje „Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje vykdant Erasmus plius projektą“ ir dalinomės gerąja patirtimi su Kauno Juozo Gruodžio konservatorijos mokytojais. Konferencijoje pristatėme Erasmus+ projektų naudingumą mokykloms ir mokytojų kvalifikacijos tobulinimui. Direktorė Renata Krikščiūnaitė-Barcevičienė ir etikos vyr. mokytoja Gitana Motiejaitė detaliai pristatė žinias, gautas Erasmus+ kursuose – švietimo sistemų Suomijoje ir Estijoje geriausius pavyzdžius ir šių šalių lyginamąją analizę. Muzikinį ugdymą organizuojančio skyriaus vedėja Edita Ambrozaitienė ir mokytoja Ieva Šličiuvienė parengė pranešimą „Emocinio intelekto metodų naudingumas ugdymo procese. Koučingo reikšmė tobulinant mokinių ir mokytojų bendradarbiavimą“.

Smagu, jog kolegos iš Kauno domėjosi šiomis temomis, kėlė klausimus, diskutavo, buvo aktyvūs klausytojai.

Dėkojame Juozo Gruodžio konservatorijos administracijai ir visiems mokytojams už galimybę dalintis savo patirtimi jų draugiškoje bendruomenėje.

#ErasmusPlus programa. Projektas „Improving the quality of teaching by improving language learning and sharing the best practice of Klaipėda Stasys Šimkus Conservatory“ (projekto partneris - Denizli (Turkija) Hakki Derekoylu Guzel Sanatlar Lisesi mokykla).

Repetavome penkias dienas po tris valandas. Šiandien laukia dar viena repeticija, rytoj – generalinė repeticija ir sukurto muzikinio spektaklio „Singing Waters of Bossa Nova“ premjera. Rezultas: išmokti penkių dainų tekstai portugalų ir anglų kalbomis (choras ir solistai), rastos ir adaptuotos intrumentalistų muzikinės partijos (perkusija, gitaros, fortepijonas, kanklės, trimitas, saksofonas), rastas režisūrinis sprendimas, paruošta vaidyba, paruoši garso režisūros sprendimai. Spektaklį kuria dvidešimt mokinių iš abiejų šalių. Su mokiniais dirba trys lietuvės mokytojos (užsienio kalbos, muzika, teatras) ir du turkų muzikos mokytojai. Instrumentalistai: gitaros (du Turkijos mokiniai), perkusija (lietuvis ir turkas), fortepijonas (lietuvė ir turkas), saksofonas (lietuvė), kanklės (lietuvė), trimitas (lietuvis). Su garso režisūra dirba lietuvis. Fotografuoja visi.

Įtampa auga, laikas mąžta...:) 

#ErasmusPlus projektas ,,Ugdymo kokybės gerinimas Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje” tęsiasi Suomijoje. 

     Gegužės 8 d. susipažinome su mokytojų grupe iš įvairiausių Europos šalių: Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Vokietijos, Lenkijos, Graikijos. Mūsų kursų ,,Best Practices Benchmarking” grupę sudaro 24 dalyviai. Sekmadienį turėjome ekskursiją po Helsinkio senamiestį ir susipažinimo vakarienę autentiškame vikingų restorane. 

    Gegužės 9 d. (pirmadienis) buvo labai intensyvus. Klausėmės pristatymo apie Suomijos švietimo sistemą ir jos ypatumus, buvo aptarti Pisa tyrimai, jų reikšmė Suomijos švietimo sistemoje ir lyginamoji rezultatų analizė pasaulyje. Dalyvavome praktiniuose užsiėmimuose. Vakarop turėjome ekskursiją į profesinio mokymo kolegiją.

    Gegužės 10 d. rytas prasidėjo nuo namų darbų pateikimo. Kiekvienas kursų dalyvis turėjo paruošti savo šalies švietimo sistemos pristatymą. Buvo įdomu išgirsti apie Europos šalių švietimo sistemų skirtumus ir panašumus bei pristatyti Konservatorijoje mokomas programas. Vėliau buvome suskirstyti į komandas ir atlikome užduotis naudodami ICT (information and communication technology) įrankius. Klausėmės lektorių paskaitų: ,, Pagrindiniai mokymosi visą gyvenimą principai Suomijoje”, ,,Vidurinio ugdymo planai ir brandos egzaminai Suomijoje”.

     Kursai Suomijoje gegužės 11 d. baigėsi vizitu į Helsinkio IB World mokyklą. Susipažinome su šios mokyklos ugdymo planais, pasiekimų lygiais ir mokymo metodais. Mokyklos mokiniai buvo ekskursijos gidais. Jie papasakojo apie mokyklos istoriją, apie mokinių pareigas ir atsakomybes. Trečiadienį po pietų, atsisveikinę su italų dalyvių grupe, kėlėmės keltu į Taliną (Estijos Respublika).

     Ketvirtadienio ankstų rytą visi susirinkome didžiausioje Talino ,,XXI a. mokykloje“. Šioje mokykloje mokosi 1300 mokinių ir dirba 100 mokytojų. Mokyklos direktorius pristatė savo mokyklos viziją, strategiją ir vykdomas veiklas siekiant užsibrėžtų mokyklos tikslų. Likome sužavėtos moderniomis ir inovatyviomis erdvėmis bei nuostabia poilsio zona uždarame mokyklos kiemelyje. Toliau ,,perbėgome” į Talino universitetą ir klausėmės paskaitos apie Estijos švietimo sistemą. Po pietų aplankėme seniausią Estijos mokyklą ,,G. Adolf Gimnasium”. Jos įkūrimo data siekia net XVII a. Jausmas buvo toks, kad vaikštome muziejuje-mokykloje. Stebėjome anglų, ispanų kalbų, matematikos pamokų fragmentus. 2 val. visa kursų dalyvių grupė dalyvavome IT užsiėmimuose, kuriuos vedė mokyklos mokiniai. Buvo įdomu…

Diena baigėsi dalyvių refleksija lyginant Suomijos ir Estijos ugdymo sistemas.

     Penktadienį (gegužės 13 d.) aplankėme dvi labai skirtingas mokyklas, kurios yra įsikūrusios 20-50 kilometrų nuo Talino. Pirmoji aplankyta mokykla ,,Kuusalu keskkool” įsikūrusi gamtos apsuptyje. Turi didžiulį stadioną, baseiną ir naują pradinio ugdymo pastatą. Daug pamokų vyksta gamtoje. Antroji mokykla - ,,Viimsi Gumnaasium”. Prestižinė vidurinio ugdymo mokykla, kuri atidaryta tik prieš keturis metus ir jos steigėjas yra Estijos Respublikos švietimo ministerija. Norint mokytis šioje mokykloje, reikia laikyti stojamuosius egzaminus, todėl mokiniai yra labai motyvuoti. Mokyklos direktorė pristatė šios mokyklos ugdymo planą, mokytojai supažindino su mokyklos moderniomis erdvėmis ir pasidalino mokymo metodais.

#ErasmusPlus kursai ,,Education in Finland and Estonia – Original Best Practices           Benchmarking course for all school levels” baigėsi šeštadienį (gegužės 14 d.) aplankant Talino senamiestį. Gražiausioje Talino senamiesčio vietoje buvo įteikti kursų pažymėjimai. 

Renata Krikščiūnaitė – Barcevičienė ir Gitana Motiejaitė