Vasario 6-7 dienos
#ErasmusPlus
#IntegrierteGesamtschuleKurtSchumacherIngelheim
Projektas „Mokymosi kokybės gerinimas tobulinant kalbų mokymąsi bei dalinantis geriausia Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos mokymo patirtimi“.
Tai trečioji ir paskutinė šio projekto išvyka. Vokietija, Ingelheimo integruota Kurto Shumacherio vardo bendrojo lavinimo mokykla. Ilgai derintos datos, projektinės ir kultūrinės veiklos, muzikiniai kūriniai. Keletas virtualių susitikimų Zoom platformoje, aiškumo ir tikslumo paieškos. Projekte dirba du vokiečių mokytojai: Chistiane (drama), Cristopher (orkestro vadovas), styginių instrumentų orkestro ir teatro mokiniai. Styginių orkestrui kūrinius padės atlikti Urtė (fleita), Dovydas (saksofonas), Matas (perkusija).
Vakar buvome maloniai sutikti mokykloje, vieni kitiems teikėme dovanas ir bendravome. Projekto pagrindinė kalba yra anglų, bet kalbame ir vokiečių kalba.
Abiejų grupių susitikimo metu IGS direktoriaus pavaduotojas Stefan Lechert pajuokavo, kad mūsų abi mokyklos susijungė ne Europos, bet pasaulinio projekto veikloms, nes vokiečiai su lietuviais atliks brazilų muziką. ☺
Nors po intensyvios kelionės dienos buvome itin pavargę, bet keletas mūsų vakare naujoje Ingelheimo karališkoje kultūros ir kongresų salėje klausė Antonín Dvořák simfoniją Nr. 9 e-moll „Iš Naujojo pasaulio“, op. 95 ir Samuel Coleridge-Taylor kūrinį „Hiawatha vestuvių šventė“ (iš „Dainos apie Hiawatha“ op.30). Scenoje muzikavo 90 orkestrantų ir 120 choro atlikėjų. Po sujungto skrydžio (Palanga-Ryga-Frankfurtas) muzika buvo puiki terapija ausims.
Na o šiandien prasidėjo repeticijos.
Šiemet konservatorija tapo akredituota mokykla ir gavo Erasmus+ akreditaciją. Todėl nuo birželio mėnesio pradedamas įgyvendinti naujas penkiolikos mėnesių mobilumų projektas. Projektas rengtas remiantis pagrindiniais mokyklos veiklos prioritetais 2021-2024-iems metams, konservatorijos strateginio plano tikslais ir poreikiais bei įstaigos veiklos analize. Todėl išsikelti du šio projekto uždaviniai: pirmas - gerinti gabių muzikai vaikų ugdymo kokybę bei jų mokymosi rezultatus taikant tarptautinėse veiklose įgytą patirtį, antras - tobulinti darbuotojų kompetencijas tarptautinėse veiklose.
Šio projekto rėmuose pedagogai ir administracijos darbuotojai vyks į darbo stebėjimo vizitus tam, kad susipažintų su šiuolaikiškais metodais ir priemonėmis, mokymo ir mokymosi procesų organizavimu, užmegs tarptautinį bendradarbiavimą, semsis gerosios Lietuvos bei užsienio šalių patirties, tobulins kompetencijas, analizuos mokymosi pažangą ir rezultatus ir pan.
Projekto dėka į mobilumus taip pat galės vykti mokiniai, kurie įgyvendins tarptautinius projektus su panašiomis Europos mokyklomis tam, kad pagerėtų jų mokymosi rezultatai, motyvacija mokytis, gerėtų mokyklos lankomumas ir pan.
Erasmus+ akreditacijos projektai, ir konkrečiai šis projektas, prisidės prie konservatorijos ugdymo kokybės ir pažangumo gerinimo, tarptautiškumo strategijos įgyvendinimo – mokyklos veiklose bus taikomos parsivežtos inovacijos (po darbo stebėjimo vizitų), mokiniai mokysis projektinėse netradicinėse veiklose, tuo pačiu gerins pažangumą dėl naujų metodų taikymo bei dėl galimybės mokytis tarptautinėje aplinkoje (į mobilumus atrenkami aukštesnį pažangumą turintys mokiniai). Taip pat projektas prisidės prie konservatorijos vardo garsinimo - kas aktualu ieškant gabių muzikai vaikų - todėl mobilumo projektuose numatomos aktyvios viešinimo veiklos.
2022 m. rugsėjo mėnesį Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorija, PIKC Liepajas Muzikas, makslas un dizaina vidusskola ir Hakkı Dereköylü Güzel Sanatlar Lisesi, 3 muzikos mokyklos partnerės iš trijų šalių (Lietuvos, Latvijos, Turkijos) baigė trijų metų trukmės Erasmus+ projektą „Developing professional knowledge, skills and competence for music students”. Įgyvendintas pagrindinis išsikeltas šio projekto tikslas – praplėsti 15 – 18 metų amžiaus vaikų profesines žinias, įgūdžius ir kompetencijas.
Projekto dalyviai mokiniai mokymosi veiklose užsienio šalyse ir savo mokykloje išmoko pristatyti save (rengė CV, motyvacinius laiškus), renginius (rengė kvietimą į renginį), įvertinti savo veiklas (sužinojo apie kompetencijas, QR kodą bei ženkliukų vertinimo sistemą Budgecraft), sužinojo apie muzikos įrašų tvarkymo programas (Bandlab ir Ableton bei laisvai prieinamas programas), mokėsi saugiai naudotis socialiniais tinklais (susipažino su taisyklėmis), o taip pat kūrė logotipą (kompiuterinėmis programėlėmis), susipažino su partnerių šalių kultūra, muzikos kultūra, organizavo sklaidą (rengė pristatymus “Our country, our music”, “Our hobies”, “Composers CV”, kompiuterinėmis programėlėmis rengė filmuką “Projects presentation”, sklaidos renginius, vasaros stovyklą, integruotas pamokas, talpino medžiagą į eTwinning).
Kiti mokyklos mokiniai turėjo taip pat galimybę sužinoti apie projektą ir jo veiklas, išmokti to, ko mokėsi mobilumo veiklų dalyviai, nes dalyvavo integruotose pamokose, veiklose priimant partnerius, o taip pat baigiamajame sklaidos renginyje – koncerte.
Su projektu taip pat susipažino vasaros stovyklos dalyviai, daugiau nei 15 Vakarų regiono mokyklų mokiniai. Jie taip pat susipažino su Erasmus projektų galimybėmis, sutinka, kad projekto veiklos motyvuoja stengtis pamokose, sužinojo apie šalių partnerių kultūrą, muziką ir pan.
Projekto poveikio apklausos anketa atskleidė, kad didžioji dauguma mokyklos mokinių po šio projekto tapo labiau motyvuoti IT, geografijos, istorijos, gimtosios kalbos pamokose – kas džiugina mokinius, mokytojus, administracijos darbuotojus, o taip pat vaikų tėvus. Didžiausias šio projekto poveikis – pastaruosius du metus įvestas ugdymo programos dalykas – garso režisūra, kurios šiuo metu mokosi net 6 mokiniai, bei tai, kad vienas projekto dalyvis, pernai baigęs konservatoriją, pasirinko garso režisūros studijas.
Projekto dalyviai mokytojai Haroldas Šlikas, Jolanta Vyšniauskienė, Gitana Motiejaitė ir Dainius Žilinskas organizavo mokinių atranką mobilumams, padėjo mokiniams pasiruošti susitikimams, organizavo mokymosi ir sklaidos veiklas, partnerių priėmimą, vedė mokymus, lydėjo ir globojo išvykose. Tuo pačiu – tobulino skaitmenines, komunikavimo, socialines ir emocines, kultūrines, kūrybiškumo ir kt. kompetencijas. Labiausia džiugina ženkliai patobulėjusios mokytojų anglų kalbos žinios.
Kiti mokyklos mokytojai ir administracijos darbuotojai taip pat šauniai įsitraukė į projektą – derino susitikimų programas, rengė pažymėjimus, kvietė dalyvius į sklaidos renginius, rinko išlaidų dokumentus, pavadavo išvykusius mokytojus, padėjo priimti svečius – partnerius, t.y. aktyviai įsitraukė į projekto veiklas. Taip pat tobulino kompetencijas ir daugiau sužinojo apie šalių partnerių kultūrą.
Mokinių tėvai labiausia prisidėjo suruošdami vaiką išvykai, tame tarpe laiku pasirūpino reikiamais dokumentais. Džiugu, kad tėvai domėjosi projektu, vaikų patirtimis, tokiu būdu daugiau sužinojo apie projekto partnerių šalis. Dalyvavusių veiklose tėvų vaikai dėkingi už suorganizuotas tarptautines veiklas, už suteiktą vaikams neįkainojamą patirtį.
Šis mokinių tarptautinio mokymosi projektas – pirmas tokio pobūdžio projektas, kurį koordinavo konservatorija, todėl didžiulis ačiū Švietimo mainų paramos fondui, atrinkusiam projektą kaip finansuotiną, pasitikėjusiam mokyklos patirtimi ir gebėjimais bei konsultavusiam visais iškilusiais klausimais.
Tie, kurie neturėjo galimybės sudalyvauti veiklose, visą projekto medžiagą gali rasti projekto puslapyje (visų partnerių pristatymus, filmukus, nuotraukas, nuorodas į straipsnius): https://depksc.weebly.com/
Tie, kurie naudojasi eTwinning, projektą ras pagal jo pavadinimą (šiuo metu eTwinning atnaujinamas, todėl gali tekti palaukti šitos galimybės).
Prasidėjo paskutinis tarptautinio projekto „Developing professional knowledge, skills and competence for music students“ pagal Erasmus+ mainų programą etapas. Šįkart latviai ir turkai atvyko pas mus!
Gegužės 16 d. svečius sutikome trumpu koncertu, kuriame pasirodė mūsų mokyklos trombonų bei tautinių instrumentų ansambliai. Vėliau svečiai supažindino mus su muzikos technologijų pritaikymu įvairių įrašų kūrimui ir įgarsinimui.
Po pietų turėjome nuostabią ekskursiją Klaipėdos miesto senamiestyje, aplankėme žymiausius miesto objektus. Tiek svečiams iš Latvijos, tiek iš Turkijos mūsų miestas ir mokykla paliko didelį įspūdį.
Gegužės 17 d. aplankėme Juodkrantę ir Nidą, kur projekto partneriams aprodėme gražiausius šių kurortų kampelius. Buvo įdomu stebėti svečių reakcijas, ragaujant tradicinius valgius - šaltibarščius ir cepelinus. Jiems patiko!
Paskutinis projekto etapas Lietuvoje su partneriais iš Latvijos ir Turkijos įgavo pagreitį. Toliau gilinome žinias muzikinių IT srityje- dirbome su skaitmenine garso montavimo programa. Mūsų dieną praturtino susitikimas su Klaipėdos miesto meru V. Grubliausku, kuris pasidžiaugė projekto sėkme, bendravo ne tik anglų, bet ir latvių kalbomis bei atskleidė ypatingą ryšį su Liepojos miestu. Apsilankėme Klaipėdos dramos teatre, kur susipažinome su pastato istorija, pamatėme teatrą iš užkulisių.
Dieną užbaigėme Klaipėdos koncertų salėje, kur klausėmės koncerto ,,Skambink su brass kvintetu".
Gegužės 19-oji diena prasidėjo garso takelių kūrimu, po to ruošėmės projekto uždarymo koncertui. Vakarop visi apsilankėme Puodžių gatvės šventėje, kur su malonumu klausėmės aplinkinių muzikos mokyklų mokinių koncertų. Ypač sužavėjo mūsų mokyklos džiazo choras ir pučiamųjų pasirodymas. Na, o po šventės vėl išskubėjome į koncertų salę kur šįsyk koncertavo pianistas Alexander Paley ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. Po koncerto laiką leidome ,,Kurpių" džiazo klube, kur mūsų svečiai mėgavosi jaukia atmosfera ir puikia kompanija.
Gegužės 20 d. išaušo paskutinė projekto diena. Po paskutinių repeticijų vakare įvyko renginys-koncertas, kurio dėka dar geriau pažinome vieni kitų muzikines tradicijas, o bendrų pasirodymų metu sustiprinome draugystę.
Džiaugiamės šiuo nepaprastu projektu, kuris ne tik suteikė žinių IT srityje, bet ir padėjo tobulinti anglų kalbos žinias, susirasti naujų draugų, pažinti kitas kultūras. Projektas baigėsi, tačiau bendrystė ir šilta draugystė išliks dar ilgai.
Gitana Motiejaitė, Jolanta Vyšniauskienė, Haroldas Šlikas, Deimantė Motiejūnaitė, Simas Martinkus.
#ErasmusPlus
Projektas „Mokymosi kokybės gerinimas tobulinant kalbų mokymąsi bei dalinantis geriausia Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos mokymo patirtimi“
#Lycée International de l’Est Parisien
https://www.facebook.com/academie.creteil
Spalio 19 d.
Praleidę daugiau nei pusę laiko Paryžiuje norime pasidalinti savo įspūdžiais. Dažiaugiamės, jog dalyvaudami šiame projekte galime susipažinti su naujais žmonėmis, pažinti jų kultūrą. Prancūzų mokiniai draugiškai bei šiltai mus priėmė į savo mokyklą, supažindino mus su apylinkėmis, kasdieniniu gyvenimu, todėl išvydome ne tik turistinę šio miesto pusę. Geriau pažinome ne tik prancūzus, bet ir vienas kitą. Linksmai leidžiame laiką drauge, muzikuojame, tobuliname anglų kalbos bei teatro įgūdžius. Džiaugiamės turėdami galimybę keliauti ir tobulėti. Merci beaucoup!
Neda Usonytė